Alta en el Padró Municipal d'Habitants, que pot ser: per canvi de residència (de municipi o país), per naixement o per omissió en aquest.
Modificació en el Padró d'Habitants, que pot ser: per canvi de domicili dins del mateix municipi o per canvi en les dades personals (de nom, cognoms, sexe, nacionalitat, expedició del DNI, targeta d'estranger, titulació acadèmica, lloc de naixement).
Tota persona que viva a Espanya està obligada a inscriure's en el Padró del municipi on resideix habitualment. Els que visquen en més d'un municipi s'inscriuran en el que residisquen durant més temps l'any.
El Padró municipal és el registre administratiu on consten els veïns i veïnes del municipi. Les seues dades constitueixen prova de la residència en el municipi i del domicili habitual en el mateix i són utilitzats per a l'actualització del Cens Electoral.
Els veïns i veïnes han de comunicar les variacions en les seues dades d'inscripció, especialment els canvis de domicili dins del terme municipal.
Els menors d'edat no emancipats tindran el mateix veïnatge que els pares que tinguen la seua guarda o custòdia o, en defecte d'això, dels seus representants legals, excepte autorització per escrit d'aquests per a residir en un altre domicili o municipi, d'acord amb el que es preveu en l'article 54.2 del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals.
No obstant això, la decisió del lloc de residència habitual de la persona menor d'edat és una funció de la PÀTRIA POTESTAT, en virtut del que s'estableix en l'article 154 del Codi Civil, per la qual cosa només podrà ser modificat amb el consentiment de tots dos progenitors o, en defecte d'això, per autorització judicial. Això sense perjudici de les situacions que es contemplen en l'apartat 2.2. de la Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
Els majors amb discapacitat que excepcionalment tinguen nomenat representant voluntari o judicial tindran el seu mateix veïnatge, excepte autorització per escrit per a residir en un altre domicili o municipi, d'acord amb l'esmentat article 54.2 del Reglament.
IMPORTANT:
INSCRIPCIÓ PADRONAL O CANVI DE DOMICILI:
1. Sol·licitud d'empadronament (Plantilla Full padronal): full emplenat i signat per tots els majors d'edat inclosos en aquesta (llegir instruccions per a emplenar el full)
2. Documentació acreditativa de la identitat (en vigor):
Majors d'edat:
Menors d'edat:
Documentació acreditativa de la representació de menors i persones amb discapacitat:
Menors:
1.- Menor que s'empadrona amb tots dos progenitors: Llibre de Família o Certificat de Naixement i la sol·licitud d'empadronament signada per tots dos. (Plantilla Full padronal).
2.- Menor que s'empadrona amb un sol progenitor:
3.- Menor que s'empadrona en domicili diferent del d'els/les progenitors/as que ostenten la seua guarda i custòdia:
Persones amb discapacitat:
Amb caràcter general podran realitzar els tràmits padronals en nom propi sense necessitat de representant. No obstant això, quan excepcionalment calga nomenar un/una representant judicial, s'haurà d'acreditar la representació als efectes padronals mitjançant la corresponent autorització o resolució judicial.
3.- Documentació acreditativa de domicili de residència:
3.A. Habitatge de propietat: escriptura, contracte de de compravenda, Nota del Registre, comprovació de bases de dades municipals on conste aquesta propietat..
3.B. Habitatge de propietat: contracte vigent d'arrendament d'habitatge per a ús de residència habitual acompanyat de l'últim rebut de lloguer.
3.C. Quan residisca a casa d'una altra persona:
Habitatge de propietat:
3.D. Quan residisca en establiments col·lectius (residències, convents...):
MODIFICACIÓ DE DADES PERSONALS:
REALITZACIÓ DE TRÀMITS DEL PADRÓ MUNICIPAL D'HABITANTS PER UNA ALTRA PERSONA DIFERENT DE LA PERSONA SOL·LICITANT:
Documentació acreditativa de la representació o poder notarial, havent de constar en tots els casos representació específica per al tràmit d'empadronament.
Nota: Els documents requerits en el tràmit, hauran de presentar-se en format PDF
El termini màxim per a resoldre l'empadronament és de tres mesos a partir de la sol·licitud, segons el que estableix l'article 21.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Si hi ha persones empadronades en l'habitatge que no resideixen, per a realitzar una nova inscripció, s'iniciarà un expedient de baixa per inscripció indeguda a les persones empadronades anteriorment.
La inscripció d'estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent, haurà de ser objecte de renovació periòdica cada 2 anys. Es declararà la caducitat de les inscripcions que hagen de renovar-se periòdicament sempre que la persona interessada no haguera procedit a la renovació. En aquest cas, la caducitat podrà declarar-se sense necessitat d'audiència a la persona interessada.