Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE PICANYA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE PICANYA

SS.262 Prestacions econòmiques per a necessitats bàsiques i d'urgència social en matèria de serveis socials. Convocatòria 2024

Escut de AJUNTAMENT DE PICANYA
Seu Electrònica > SS.262 Prestacions econòmiques per a necessitats bàsiques i d'urgència social en matèria de serveis socials. Convocatòria 2024

SS.262 Prestacions econòmiques per a necessitats bàsiques i d'urgència social en matèria de serveis socials. Convocatòria 2024

Des del dia 02/01/2024 fins al dia 30/11/2024

OBJECTE

Concessió d'ajudes econòmiques destinades a persones o unitats familiars o de convivència per a pal·liar i remeiar una situació greument deteriorada, d'urgent necessitat o amb greus problemes específics que afecten la seua autonomia personal, social i econòmica, i que no poden resoldre amb recursos o mitjans econòmics propis, com per exemple:

  • Despeses per a subministraments bàsics energètics.
  • Despeses imprescindibles per a l'ús de l'habitatge habitual
  • Despeses excepcionals en els quals concórreguen circumstàncies de greu o urgent necessitat social i que es consideren d'interés per a l'atenció de persones amb important problemàtica.
  • Despeses destinades a cobrir necessitats bàsiques de la unitat familiar o de convivència.
  • Despeses per desplaçaments en centres sanitaris per a tractaments mèdics o per a la realització d'accions de formació o inserció laboral de persones desocupades.

Requisits

Podran sol·licitar estes ajudes, les persones físiques que, trobant-se en situació de greu necessitat, reunisquen els següents requisits:

  1. No disposar de recursos o ingressos suficients per a afrontar les despeses derivades de la situació d'emergència.
  2. Que la renda per càpita anual de la unitat familiar o de convivència (RPC) a la qual pertanga el/la sol·licitant no excedisca del 100% de l'IPREM vigent, en còmput anual amb dotze pagas.la renda per càpita de la unitat familiar o de convivència s'obtindrà en dividir els ingressos entre el nombre de persones que la componen.
  3. Que les persones sol·licitants estiguen empadronades i residisquen de manera habitual en el municipi de Picanya, amb una antiguitat d'almenys 6 mesos, en relació amb la data que es formule la sol·licitud d'ajuda. No obstant això, de manera excepcional i només en situacions de risc, degudament acreditades, es podrà obviar el requisit del temps d'empadronament, sempre que es donen circumstàncies que ho justifiquen i siga raonat per el/la treballador/a social.
  4. Siguen persones majors de 18 anys o estiguen emancipades legalment o, en defecte d'això, hagen iniciat el tràmit legal d'emancipació. Podran sol·licitar-ho aquelles persones menors d'edat que tinguen al seu càrrec fills/as, també els qui procedisquen d'institucions de protecció, així com menors d'edat amb orfandat absoluta de pare i mare.
  5. No tinguen accés a altres ajudes de les AA.PP, que cobrisquen la necessitat per la qual se sol·licita l'ajuda.
  6. No disposar de béns mobles o immobles, diferents als de l'habitatge habitual, sobre els quals es posseïsca un dret de propietat, possessió o usdefruit, o qualsevol altre que, per les seues característiques, valoració, possibilitat d'explotació o venda, indique l'existència de mitjans suficients per a atendre la necessitat per a la qual se sol·licita l'ajuda.
  7. Haver justificat degudament les ajudes concedides anteriorment mitjançant aportació documental requerida.
  8. No haver incomplit en els dotze mesos anteriors a la sol·licitud, l'acord d'acceptació del programa d'intervenció corresponent a les ajudes concedides amb anterioritat.
  9. Ni la persona sol·licitant ni cap altra persona de la unitat de convivència haurà de tindre en propietat béns que superen els límits establits en la prestació de renda de garantia d'ingressos mínims de la renda valenciana d'inclusió social de la Generalitat Valenciana (Decret 60/2018, d'11 de maig, del Consell, pel qual es desenvolupa.

FORMES DE PRESENTACIÓ

Persones físiques: poden triar entre presentació telemàtica o presencial:

  • Telemàticament
    • Polsant el botó “Nova sol·licitud” situat al final d'aquesta pàgina, per a iniciar el trámit.
  • Presencial
    • En el Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Picanya, situat en el Servei DIGA'M (Pl. Espanya, 1).
      Horari: pot consultar l'horari del Servei DIGA'M ací i s'atendrà amb CITA PRÈVIA
    • En els llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

En tot cas, amb caràcter obligatori:

1.     Sol·licitud, segons model normalitzat (disponible en l'apartat “PLANTILLES DE DOCUMENTS A PRESENTAR" d'esta pàgina, per a descarregar, emplenar i adjuntar en este mateix tràmit).

2.     Identificació de la identitat:

  • DNI, NIE o PASSAPORT de la persona sol·licitant i de tots els membres de la unitat familiar i de convivència.

3.   Justificació de propietats:

  • Certificat cadastral de titularitat d'immobles, de tots els membres de la unitat familiar i/o de convivència, majors de 16 anys o autorització expressa a l'Ajuntament de Picanya per a efectuar la consulta de dades.

4.     Justificació d'ingressos:

  • Certificat IRFP (Renda) de l'any anterior o autorització expressa a l'Ajuntament de Picanya per a realitzar la consulta.

5.     Documentació justificativa de situació civil i unitat de convivència:

  • Llibre de família.
  • Títol de família monoparental i/o nombrosa, si és el cas.
  • Demanda o sentència de separació, divorci, o mesures judicials en relació amb els fills/s'i conveni regulador, si és el cas

6.     Documentació justificativa de diversitat funcional/grau de dependència, si és el cas,

  • Certificat del grau de diversitat funcional, si és el cas, o autorització expressa a l'Ajuntament de Picanya.
  • Resolució del grau de dependència, i de la prestació concedida, si és el cas, o autorització expressa a l'Ajuntament de Picanya.

7.     Justificació situació laboral i econòmica actual de tots els membres majors de 16 anys:

  • Vida laboral actual, excepte estudiants i pensionistes majors de 65 anys.
  • Contracte de treball i nómines dels últims 3 mesos anteriors a la sol·licitud, de tots els membres en actiu.
  • Targeta de renovació de demanda d'ocupació (DARDE), excepte estudiants, pensionistes i membres en actiu.
  • Certificat del SEPE (Servici d'Ocupació Pública Estatal) on s'indique si tots els membres de la unitat familiar i/o de convivència, majors de 16 anys, són perceptores o no d'alguna prestació, o autorització expressa a l'Ajuntament de Picanya.
  • Certificat de percepció de pensions públiques emés per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, en tots els casos, o autorització expressa a l'Ajuntament de Picanya.
  • Certificat d'estudis o matrícula: Estudiants majors de 16 anys.
  • En el cas de Treballadors/es autònoms/es: declaració trimestral corresponent als dos últims trimestres anteriors a la presentació de la sol·licitud i justificant del pagament de l'última quota.
  • Certificat de titularitat del compte bancari
  • Movimentes bancaris de tots els membres de la unitat familiar o de convivència dels últims TRES MESOS immediatament anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.

Documentació addicional en funció del tipus d'ajuda sol·licitada, a més de la documentació anteriorment relacionada, hauran d'aportar:

Per a deutes de lloguer:

  • Contracte de lloguer i justificant de pagament de l'últim mes pagat i/o rebut préstec hipotecari

Per a despeses per desplaçaments:

  • Document del centre al qual assistix, acreditatiu de la necessitat de desplaçament, freqüència i duració, i pressupost del desplaçament a realitzar o, en defecte d'això, declaració responsable de la persona beneficiària.

Per a ajudes de primera necessitat per a l'habitatge habitual:

  • Dos pressupostos de l'ajuda sol·licitada i/o els rebuts pendents.

UNA ALTRA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA PER EL/LA TREBALLADOR/A SOCIAL que tramita l'ajuda i que siga necessària per a una adequada valoració integral

EN CAS D'ACTUAR PER MITJÀ DE REPRESENTANT, a més:

  • Autorització i DNI de la persona que autoritza i de la persona autoritzada (disponible en l'apartat “PLANTILLES DE DOCUMENTS A PRESENTAR" d'esta pàgina, per a descarregar, emplenar i adjuntar en este mateix tràmit).

Nota: Els documents hauran de presentar-se en format PDF.

OBSERVACIONS

L'acreditació del requisit d'estar empadronat/da a Picanya, serà objecte de verificació municipal per l'òrgan gestor del procediment.

Estes ajudes tenen caràcter finalista, havent de destinar-se únicament a l'objecte pel qual hagen sigut concedides. Tenen caràcter subsidiari i, si és el cas, complementari, i són compatibles amb tota mena de recursos i prestacions socials de contingut econòmic previstos en la legislació vigent que pogueren correspondre a la persona beneficiària o a qualsevol de les persones que componen la unitat familiar o de convivència, sempre que estes no cobrisquen la totalitat de la necessitat per a la qual se sol·licita l'ajuda.

Les persones beneficiàries estan obligades a justificar com a mínim la quantitat igual a la totalitat de l'ajuda concedida, mitjançant la presentació de factures, tiquets o justificants de la despesa realitzada, en el termini d'un mes a partir de la recepció de l'import.

NORMATIVA

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE PICANYA - P4619500D
Pl. Espanya, 1
46210 Picanya (Valencia)
Precarga de imagen Precarga de imagen